Dag 9-10 Ubud, Sri Sunari, Nyoman, luidagje - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu Dag 9-10 Ubud, Sri Sunari, Nyoman, luidagje - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu

Dag 9-10 Ubud, Sri Sunari, Nyoman, luidagje

Blijf op de hoogte en volg Nick, Esmée

11 Juli 2013 | Indonesië, Ubud

Nick werd wakker in Lubdhaka en moest naar de wc, één probleempje de deur zat vast en ging niet open. Nick dus naar de frontdesk om hulp te vragen. Even later kwam de manager langs maar zij kreeg hem niet open, dus kwam er een mannelijke medewerker om het te proberen. Nick hield het ondertussen niet meer en is dus maar even naar de personeel wc geweest. De man lukte het ook niet en hij belde de technische dienst die er bijna direct was. Hij porde wat met een sleutel en uiteindelijk hoorden we de verlossende klik! De wc was weer toegankelijk,net op tijd, want we moesten nog eten en pakken voordat we er om 12 uur uit moesten zijn.

Het Ubud hoofdstuk was aangebroken en zou voor ons gevoel een van de leukste zijn! Het begin was in ieder geval zeker goed. Het hotel waar we naartoe zouden gaan was Sri Sunari, aangeraden door Esmée haar vader die hier 3 jaar geleden is verbleven met enorm veel plezier. Nadat we gegeten hadden hebben we een taxi laten bellen en zijn we richting Ubud gegaan. We hadden een prijs met de chauffeur afgesproken ,maar naar ons gevoel leek die toch wat aan de hoge kant. Dit bleek niet zo te zijn, aangezien het hotel net buiten Ubud lag waardoor de taxi dus een stuk verder moest rijden dan die wilde. Daar ging zijn winst! We kwamen aan bij Sri Sunari en werden door de eigenaar, genaamd Nyoman, begroet. Hij wees ons de weg naar onze kamer en vertelde ons ondertussen een aantal dingen. Hierna liet hij ons onze gang gaan en konden we zelf het verblijf verkennen. De kamer was in één woord prachtig! Onze handdoeken waren gevouwen als zwanen en lagen op het bed, daarnaast hadden we een heerlijk mooi balkonnetje en was het interieur echt authentiek!

Na onze spullen te hebben gedropt, zijn we richting het straatje gegaan waar in de buurt een markt zou moeten zitten. Ondertussen zouden we weer zoeken naar een BNI pin apparaat aangezien dit de enige is waar we kunnen pinnen. We hebben een stuk of 15 pinapparaten gezien, waarvan geen één BNI. Uiteindelijk toch nog kunnen vinden. De markt was groter dan we hadden verwacht en een groot deel ervan was in een gebouw. Het gebouw had 4 verdiepingen en ook nog straatjes erachter met kraampjes. Super leuk! Echter waren de mensen erg pushy en raakten ze je soms zelf aan. Gelukkig raakten ze Nick maar 1x aan, aangezien hij er niet van gediend was en zijn blik was blijkbaar genoeg. Alleen Esmée werd soms aangeraakt, maar gelukkig verder niet vast gepakt.

Na snel even terug te zijn gegaan en onze spulletjes, die we hadden gehaald, opgeborgen te hebben, zijn we richting Wild Ginger gegaan. Dit is het restaurantje van de eigenaar zijn vrouw,genaamd Putu. We waren de enige daar en hebben de hele maaltijd door met de eigenaar staan praten, een super aardige man die graag luistert. Als hoofdgerecht hadden we een kip gerecht voor Esmée en een varkens gerecht voor Nick die ons werden aangeraden door Putu. Het eten was heerlijk en niet eens duur! Dus zeker een aanrader, echt super! Als dessert hebben we nog een Banana Pancake voor Nick en voor Esmée Pisang Goreng (Gebakken banaan), wat weer uitstekend was. Nu lekker terug in het hotel, tijd om te slapen. Ondertussen luisteren we naar alle geluiden om ons heen, aangezien het hotel midden in de rijstvelden ligt.

Dag 10 zou een vroege ochtend worden, 9 uur kregen we ontbijt, voor ons beide een heerlijke Banana Pancake en een groot bord met vers fruit. Na het ontbijt wilden we dan lekker richting de rijstvelden gaan fietsen. Jammer genoeg begon de dag donker en met flink wat regen, dus het idee van fietsen leek ons niet zo leuk meer. In plaats daar van hadden we toch nog heel wat souvenirs te halen en zijn we dus weer naar het marktje gegaan. We zijn hier heen gegaan met de fiets wat uiteindelijk zeker voor Esmée niet zo super is. De straat waar de markt en winkeltjes in liggen is erg druk en niet erg lekker om dus in te fietsen, volgende keer maar weer lopen. We hebben lekker weer wat rondgeneusd en uiteindelijk zijn we voor bijna alles geslaagd.

Na de markt zijn we een stukje terug gelopen en hebben we geluncht, voor Nick een Club Sandwich met een Iced Tea (letterlijk zoet gemaakte koude thee) en voor Esmée een portie friet met een Watermeloen Juice. Hierna hebben we de fietsen gepakt en zijn we terug gegaan naar het hotel. Waar we lekker bij het zwembad zijn gaan liggen, aangezien het wel een beetje was opgeklaard. We hebben 2 grote Bintang bieren besteld en lekker opgedronken voordat het tijd was voor een douche.

Na de douche zijn we weer naar Putu geweest en haar heerlijke eten. Allebei ditmaal het kipgerecht met een Lassi erbij. Zoals altijd was het weer erg smakelijk, dus nog steeds niks te klagen over het eten! Nu is het tijd om te slapen en als het goed is, is het morgen dan weer droog weer dus tijd om te gaan fietsen!

• 11 Juli 2013 - 23:06

Wouter:

Hey nick en esmee, leuk dat jullie het allemaal zou bijhouden. Jullie kunnen het ook leuk vertellen. Veel plezier nog.

Groetjes wouter

• 12 Juli 2013 - 07:59

Sjak:

Super dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Geniet er maar lekker van,

groetjes, Sjak