Dag 14-15 Candidasa, White Sandy Beach - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu Dag 14-15 Candidasa, White Sandy Beach - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu

Dag 14-15 Candidasa, White Sandy Beach

Blijf op de hoogte en volg Nick, Esmée

16 Juli 2013 | Indonesië, Candidasa

Vandaag was dan de dag van vertrek na 5 heerlijke nachten in Ubud. Nu moesten we dus echt gaan. De dagen in Ubud waren enorm snel gegaan , het snelste tot nu toe! Hierdoor was het raar om te geloven dat we alweer gingen. Maar ja, daar gingen we weer.. en dit keer richting Candidasa. We hadden hier een kleine cottage geboekt bij Seaside Cottages. Onze chauffeur zou de eigenaar van ons verblijf in Ubud zijn, Nyoman. Hij zou ons om 1 uur erheen brengen. 12 uur waren we uitgecheckt en hadden we onze spulletjes bij de ‘receptie’ achtergelaten zodat wij nog even wat konden eten. En natuurlijk gingen we naar één van onze stekkies in Ubud, namelijk naar de heerlijke Mojo’s Burritos! Toen we om 1 uur terug kwamen bij Sri Sunari was Nyoman nog niet terug , dus moesten we even wachten bij het zwembad. Na een half uurtje wachten werd ons verteld dat Nyoman bij de weg stond en dat zij met ons mee zouden lopen naar hem toe. Ze wilden perse onze tassen op hun rug dragen, dus we lieten ze maar. Nyoman had een redelijk hoge prijs genoemd voor onze rit, maar toen we zeiden dat dit buiten ons budget was vertelde hij ons dat wij konden betalen wat voor ons een redelijk bedrag leek.

De rit naar Candidasa was redelijk lang, een stuk langer dan we hadden verwacht. Maar met Nyoman achter het stuur hadden we genoeg om over te praten en vertelde hij ons een beetje over Candidasa en ons verblijf hierna in Amed. Aangekomen daar en ingecheckt namen we afscheid van Nyoman en gingen we kijken naar onze cottage. Het zag er allemaal redelijk uit, alles wat we nodig hebben zit erbij.

Bij het verkennen van de ‘stadje’ merkte we al snel dat het niet erg groot is. Het is eigenlijk 1 straatje met een hoop restaurantjes eraan vast. Tijdens het lopen hebben we gelijk onze ogen langs de prijzen van de restaurantjes laten gaan en hebben 2 goedkope gevonden! Ook zouden we aan het strand zitten, en ook al zitten we aan het strand, het is een klein sterk aflopend kiezelstrandje dus niet heel erg fijn. In de avond gingen we bij één van de goedkope restaurantjes gegeten. Esmée bestelde een lekkere Kip Saté met rijst en Nick de kip steak. Het was erg lekker en het goedkoopste (buiten de nachtmarkt om) waar we tot nu toe gegeten hadden. Nu tijd om naar bed te gaan en te plannen wat we morgen gaan doen.

Dag 15 begon met een bezoek aan een bakkerijtje/restaurantje wat wij hadden gevonden. We hebben hier heerlijk ontbeten voor maar 2.50 per persoon. Na het ontbijt hebben we nog een croissantje en jambroodje meegenomen voor de lunch. Esmée vond naast de kassa een boekje over Candidasa, waarin veel informatie stond. Zo zijn we op het idee gekomen om naar de White Sandy Beach te gaan. Dit strand ligt op een kwartier rijden met de taxi vanaf Candidasa. We gingen eerst in ons hotel zelf kijken wat de prijs was om hier naar toe te gaan. Dit kwam echter hoog uit, namelijk 10 euro voor alleen de heenreis. We wilden dus niet via het hotel erheen gaan, in plaats daarvan gingen we kijken hoeveel de mensen op straat vroegen. Gelijk wanneer we het hotel uitliepen, kwam er al een man naar ons toe met ‘Taxiii?’. Na even onderhandelen zijn we van 12 euro naar iets minder dan 4 euro gegaan. Toch een redelijk groot verschil!

Het strand zelf was nou niet echt ‘White’. In het boekje stond zelfs dat het een Dreamy Beach was, maar dat is erg overdreven. Het strand was inderdaad op sommige plekken iets lichter, maar nee, zeker niet zoals je altijd ziet op foto’s. Ondanks dat het dus niet een erg mooi strand was, hebben we een erg relaxte middag gehad. We heb ben hier een paar uurtjes gelegen, waarvan Nick redelijk wat uurtjes in de zee heeft doorgebracht. Er waren erg hoge golven en de zee kwam erg ver het land in. Toen we weg wilden gaan hebben we het nummer gebeld van de taxichauffeur van de heenreis. Terwijl we aan het wachten waren op hem kwam er ongeveer 200 man langs die op weg waren naar de ceremonie. Mannen, vrouwen en kinderen in mooie kledingdrachten. Men begroette ons vriendelijk. Onze chauffeur heeft ons voor hetzelfde bedrag weer terug gebracht, terwijl hij al lekker naar zijn eigen huis was gegaan haha. Voor het avondeten zijn we naar het zelfde restaurantje gegaan waar we in de ochtend ons ontbijt hadden gegeten. We namen allebei de watermeloen juice, garlic baquette en een schnitzel met friet en salade. Dit voor maar 4 euro per persoon, doen we weer goed! De rest van de avond een cocktail gedronken in het restaurantje bij ons hotel en gerelaxed.

• 16 Juli 2013 - 16:50

Sjak:

Nou, vooral de laatste foto geeft mij toch wel een vakantiegevoel hoor! Helaas moeten Peter en ik nog effe doorbijten!

Geniet ze,
    groetjes,
    Sjak

• 16 Juli 2013 - 21:58

Ma:

Alweer een leuk stukje vakantie en voorlopig nog wat dagen te gaan. Groetjes en een dikke kus ma

• 18 Juli 2013 - 11:42

Tante Truus:

Hoi ! vakantiegangers !

Weer een leuk verslag gelezen en de foto's bekeken. Op de foto toch wel een heerlijk strand !
    Wel heel veel verschil het ene stadje of het andere , begrijp ik, maar dat maakt het wel erg leuk lijkt mij. En het eten is geloof ik overal erg goed.
    Ook daar weer veel plezier. Wanneer gaan jullie weer verder ?

Liefs

tante Truus