Dag 16-17 Snorkelen(WAUW!), Amed - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu Dag 16-17 Snorkelen(WAUW!), Amed - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu

Dag 16-17 Snorkelen(WAUW!), Amed

Blijf op de hoogte en volg Nick, Esmée

18 Juli 2013 | Indonesië, Candidasa

Dag 16 begon dan eindelijk met blauwe lucht en een heerlijk zonnetje! Tot nu toe nou nog niet echt gehad. Om de dag te beginnen natuurlijk even ontbeten bij ons bakkerijtje/restaurantje. Goedkoop, maar lekker ontbeten! Toen we weer terug wilden gaan naar ons hotel gelijk weer een paar broodjes meegenomen voor de lunch. Voor de rest van de dag hadden we nog geen planning in gedachte, maar aangezien het zo mooi weer is zijn we op het kiezelstrand gaan liggen. Een klein stukje was zand, dus daar konden we mooi op liggen! We hebben hier een uurtje gelegen, toen we bij ons hotel één setje snorkelspullen gingen halen. Samen hebben we in de zee gesnorkeld en ondertussen afgewisseld. Ook al was het best ondiep, hebben we mooie vissen gezien. Niet heel veel, maar toch wel een paar!

Omdat we allebei alleen al zo snorkelen heel leuk vonden, hadden we besloten om een watertaxi (boot) te pakken die ons naar een super mooi snorkel gedeelte zou brengen genaamd ‘Blue Lagoon’. Na even onderhandelen kwamen we op een redelijke prijs uit en zijn we op weg gegaan! De rit naar de snorkelplek zou een halfuurtje zijn. Het uitzicht was geweldig. De zee was prachtig, maar ook het groen van de heuvels op het land. Toen we op de plek aankwamen hebben we onze flippers en snorkelset aangedaan en zijn in het water geplonsd. Gelijk al kwamen we tussen onwijs veel vissen terecht. Gewoon in één woord WAUW. We snorkelden tussen allerlei kleuren vissen. Blauw/geel gestreept, geel/zwart, rood etc! De vissen waren groot en klein, maar wat waren ze met veel! Dankzij het mooie weer, was het prachtig helder. Naast de vissen was ook het koraal prachtig. Het is moeilijk te beschrijven hoe we genoten hebben om zo tussen de vissen te zwemmen. Ze zwommen langs je hoofd, onder je door, we konden ze zelfs aanraken(natuurlijk met enige moeite, ze zijn wel snel haha)! We vonden het erg jammer dat we geen camera bij ons hadden om zo foto’s te maken van het pracht daar onder water.

Uiteindelijk hebben we zo’n 1.5 uur rond gesnorkeld met veel plezier. De zon begon ondertussen al langzaam onder te gaan en we gingen dan ook weer terug varen naar ons verblijf. Bij terugkomst lekker gedoucht en daarna gaan eten. Ook dit keer weer heerlijk en goedkoop gegeten. Vanavond alweer onze laatste avond hier, wat gaat de tijd toch snel! Morgen gaan we naar Amed, als het goed is een mooi verblijf speciaal voor Nick zijn verjaardag. We hebben er zin in!

Dag 17 begon met een telefoontje naar de chauffeur die ons ook naar de Sandy White Beach had gebracht. Hij zou ons naar Amed brengen voor een goedkopere prijs dan de chauffeur hotel. We gingen hierna meteen eten bij ons bakkerijtje/restaurantje, want Esmée kwam erachter dat we al om half 11 moesten uitchecken (i.p.v. 12 uur wat tot nu toe altijd het geval was)! Snel gegeten en ook ook broodjes meegenomen voor de lunch. Daarna zijn we terug gegaan om onze spullen te pakken. Iets na half 11 waren we de deur uit en hadden we onze sleutel ingeleverd. Uitgecheckt en al! We hebben nog even gewacht en zoals gevraagd kwam 11 uur onze taxi.

De rit naar Amed was ongeveer een uurtje door de bergen. We hadden prachtige uitzichten en de wegen waren een stuk rustiger dan in het zuiden. Aangekomen hebben we de taxi betaald en zijn we gaan inchecken, alles was goed en we kregen snel de sleutel tot onze kamer. De kamer zelf is erg mooi, echter het enige dat ons toch wel tegenvalt, is dat we geen airco hebben maar een fan. De omgeving zelf is super, we hebben een klein zwembadje voor onze deur en als je 40 meter loopt zit je bij het hoofdzwembad (deze zit weer direct verbonden aan het stand). Alles ligt er mooi bij. Het strandje is rustig met veel boten en erg kalm water.

We zijn eerst even gaan kijken hoe het straatje voor het hotel eruitzag en of er een super markt was. Er was wel een klein soort van super marktje, maar jammer genoeg vragen deze wel een iets hogere prijs vergeleken met de echte supermarkten. De restaurantjes zijn erg goedkoop en alles ligt aan een enorm rustige weg. Je kan merken dat het hier veel minder toeristisch is, de straten zijn kalm de prijzen zijn lager en er zijn veel minder winkeltjes. Een oase van kalmheid, iedereen is echt relaxed. Genieten!! Hierna zijn we lekker bij het zwembad gaan bakken, aangezien dit pas onze tweede dag met echt mooi weer is!

Tijdens het avond eten waren we van plan bij een restaurantje te gaan eten die we vanmiddag gezien hadden. Echter liepen we te ver en vonden we uiteindelijk Wawa Wewe restaurant (toevallig een plekje waar Esmée haar vader ook had gegeten). We hebben hier heerlijk kip met patat gegeten en als toetje een Banana Pancake. Nu weer terug in het hotel gaan we lekker even relaxen bij de bar met geweldige salsa muziek op en waarschijnlijk poolen, lekker vakantiegevoelll!!

• 18 Juli 2013 - 15:26

Ma:

Hoi nou vanmorgen nog met elkaar gesproken dus was al aardig op de hoogte.
    Maar het stukje wat jullie. Schrijven klinkt weer erg positief.
    Nick morgen nog een fijn verjaardag en horen snel weer

• 18 Juli 2013 - 15:53

Oma De Vries:

Dag Nick en Esmee

Leuke stukjes allemaal met heel veeeeeeeeeeeeeeeel eten straks moeten jullie een dubbele stoel hebben in het vliegtuig let daarop.
    Nick een fijne verjaardag morgen maak er een feest van ik zal mijn verjaardag wel zonder jullie vieren.

Dikke kus Oma

• 18 Juli 2013 - 16:22

Mel:

Hoooi moppies!
    Leuk verslag weer van jullie!
    Bij dat restaurant hebben wij toen inderdaad ook gegeten. Als ik me niet vergis was er toen een geweldige live band haha.
    En dat snorkelen, dat vergeet je nooit meer!
    Alvast een fijne verjaardag morgen Nick, maak er een feestje van met zijn tweetjes!
    Dikke kusss

• 18 Juli 2013 - 19:58

Paps :

Hé Nemo's,
    Dat klinkt allemaal weer goed! Die vissen zijn idd prachtig, net of je in een aquarium zwemt. Bij Amed kun je ook prima snorkelen, vooral bij de scheepswrakken zijn veel vissen, laat je daar naartoe varen.
    In wawawewe trad toen idd een live band op die in gebroken Engels covers van o.a. Robbie Williams speelde. Geniet van de zee en de zon, Nick een hele fijne verjaardag toegewenst, maak er een leuke dag van!!
    Liefs, paps

• 19 Juli 2013 - 20:36

Sophie:

Leuk dat snorkelen!! Vast een hele ervaring
    Heel veel plezier nog!