Dag 7-8 Seminyak, tanah lot temple, paardrijden - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu Dag 7-8 Seminyak, tanah lot temple, paardrijden - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Nick, Esmée Sluiters - WaarBenJij.nu

Dag 7-8 Seminyak, tanah lot temple, paardrijden

Blijf op de hoogte en volg Nick, Esmée

09 Juli 2013 | Indonesië, Canggu

Dag 7 begon redelijk rustig. We hadden voor vandaag nog geen planning in gedachte. We gingen ontbijten bij het hotel, wat lekker was en een stuk meer dan wat we bij het eerste hotel hadden gekregen. Nick had nog wat tegen de manager gezegd over de fietsen en een man kwam langs om ze te controleren. Uiteindelijk kregen we ons geld terug,aangezien fietsen met een pedaal die eraf valt nou niet echt geweldig is haha. Na het ontbijt kwam Esmée op het idee om naar Seminyak te gaan. Ons hotel heeft een shuttle service die ons erheen kon brengen. Voor een redelijke prijs van 30000 Ruphias zou de chauffeur ons afzetten in het midden van de winkels. Eerst zou dit om 3 uur ongeveer zijn maar dit kwam uiteindelijk niet uit voor de chauffeur dus zijn we om 1 uur gegaan.

Eenmaal aangekomen zijn we eerst lekker even in de winkels en marktkraampjes om ons heen gaan kijken. Een beetje kijken voor souvenirs en leuke dingetjes. We vonden een klein marktje waar Esmée wilde kijken voor een goedkope nieuwe schooltas, maar ook al waren de tassen heel mooi de prijs kwam rond de 100 euro uit (daarvoor kan je net zo goed in Nederland shoppen). Dus zijn we weer verder gegaan. Seminyak voelde erg klein aan dus na nog een drankje te hebben gedaan hebben we de taxi genomen en zijn we naar Legian gegaan (vlak onder Seminyak).

Hier zijn we weer lekker gaan kijken voor winkeltjes, en dachten we even een stukje terug te lopen langs waar de taxi had gereden ,omdat we wilden pinnen. Deze afstand hadden we echter zwaar onderschat en we hebben zeker een uur terug moeten lopen. In de tussentijd toch wel nog een leuke tas gevonden voor Esmée die wat meer een Balinese prijs had. Nadat we eindelijk wat hadden gepind zijn we bij een cafeetje gaan zitten om avond te eten. Nick bestelde een Club Sandwich met friet en Esmée Chicken Sweet Soy met rijst (dit was haar derde keuze aangezien ze erg weinig hadden). Echter was de maaltijd wel heerlijk en was er dus weer is niks te klagen over het eten. Hierna hebben we een taxi terug genomen naar het hotel en zijn we lekker een filmpje gaan kijken om de dag te beëindigen .

Dag 8, beloofde een drukke dag te worden. We werden wakker en konden de regen al horen, geen goed teken dus… We ontbeten bij het hotel en lieten een taxi voorrijden om ons naar de Tanah Lot tempel te brengen. De taxi bracht ons naar de tempel, hij zou daar wachten en ons daarna terug brengen naar ons hotel. We zouden op tijd weer terug moeten zijn voor de volgende aangelegenheid, namelijk het paardrijden! De tempel lag aan het water en was erg mooi, zoals je kan zien op de foto’s hieronder. Vlak voor de tempel lagen vele marktkraampjes die leuke dingetjes verkochten, hier hebben we een prachtig foto boekje gekocht om wat leuke foto’s in te doen van deze reis.

Terug gekomen in het hotel snel even wezen douchen aangezien we over een half uur alweer zouden worden opgehaald. De chauffeur was vroeg, maar dat was goed want het was een flinke rit nog. De rit was via kleine weggetjes tussen dorpjes, met allemaal gaten erin. Het uitzicht waar echter prachtig! Veel mooie rijst velden tegengekomen en nog meer fantastisch groen! We zaten met een Australisch gezinnetje, de vader zou op de ATV gaan crossen en moeder en dochter zouden ook gaan paardrijden. Het waren onwijs aardige mensen en hebben leuke gesprekken gehad. Daar aangekomen moesten we eerst wat papieren tekenen in de centrale lounge terwijl onze paarden werden opgezadeld. We werden gewogen en op je gewicht en niveau werd dan het paard uitgekozen die het beste bij je paste. Onze paarden waren Sonja voor Nick en Cinta (liefde in balinees) voor Esmée.

We kregen een cap op en gingen op onze paarden zitten. Met onze instructeurs naast ons reden we richting het strand waar Esmée direct los werd gelaten. Nick moest natuurlijk wel vast blijven en heeft het merendeel van de weg langzaam gelopen. Esmée ging al snel vooruit en mocht zelf galopperen/draven wanneer ze wilde. Toen we over de hele lengte van het strand aan het eind kwamen werden onze paarden vast gezet en kregen we een drankje. Hierna wees Nick zijn instructeur (die goed Engels kon) van alles aan en liet ons de rotsen boven ons zien waar we een prachtig uitzicht hadden. Toen zijn we weer op ons paard gegaan en zijn we weer terug gereden naar de stallen over het strand. Vlak voordat we aankwamen kregen we nog een plensbui mee en waren we dus net niet op tijd terug! Eenmaal terug kregen we nog een glaasje fris en nootjes terwijl we lekker bij konden praten met de Australische mensen. Ze waren de batterij voor hun camera vergeten, dus hebben wij wat foto’s van hun gemaakt die we ze per email achteraf gaan opsturen. Op de terug weg heeft Nick nog met ze gepraat en als we ooit naar Australië gaan hebben we een adresje om te blijven!

Terug in het hotel zijn we aan het eind van de straat gaan kijken waar Nick een Cafeetje had gezien. We hebben hier heerlijk gegeten en zijn van plan hier morgen ook te gaan ontbijten. Het is namelijk een stuk goedkoper vergeleken met het hotel. Nu gaan we lekker rusten van deze lange maar leuke dag. Het was weer een dag vol met onvergetelijke ervaringen!

• 09 Juli 2013 - 16:17

Oma De Vries:

Dag Nick en Esmee

Weer leuke verhalen van jullie en veel eten zijn de paarden niet door hun rug gegaan want van al dat eten zijn jullie toch wel een paar kilotjes aangekomen door al dat eten arme paarden.jullie zijn ook souveniertjes gaan kopen breng je nog een aapje voor me mee!!!!!!!!!!!!!!
    kinderen nog heel veel plezier ik kijk uit naar het volgende verslag.

kus Oma xxx

• 09 Juli 2013 - 17:22

Tante Truus:

Hoi !

Weer genoten van jullie verslag en van de foto's ! Had Esmee al meer paardgereden ?
    Altijd leuk als je gezellige mensen ontmoet he.

Het is hier nu bijna half zes in de middag en ik krijg trek van al jullie lekker eten.

Liefs

tante Truus

• 09 Juli 2013 - 18:35

Belinda:

Leuk verslag! Paardrijden, het zal wel net zo zijn als met fietsen, schaatsen, skieën, als je het eenmaal gedaan hebt verleer je het nooit meer.......toch sta ik ervan te kijken Es... :)!!
    kusssssssssss

• 09 Juli 2013 - 22:26

Paps:

He Anky's,

Wat een leuke avonturen weer! Jullie maken er een actieve vakantie van, lekker veel dingen doen en zien. En dan zijn jullie nog pas op 1/3 van de reis! Zat er nog een beetje leven in de paarden, of waren ze van het niveau Speedy:-)? Gelukkig werd de inwendige mens ook weer niet vergeten, wellicht een idee om een restaurantgids uit te geven?
    Nu op weg naar Ubud, veel plezier daar en......eet smakelijk!
    Liefs, paps

PS: Vraag aan Nyoman maar niet om jullie in het midden van de winkels af te zitten. Zijn rijstijl is niet zo goed en voor je het weet neemt hij het letterlijk:-))

• 09 Juli 2013 - 23:32

Ma:

Hoi Nick en Esmee,

Wat een leuke foto Nick ik heb in een deuk gelegen.
    Maar aan Esmee zie je toch wel een ervaren amazone.
    Het ziet er weer prima uit en ja je nu al weer indekken
    Voor een volgend avontuur Australië. Nou nu even niet
    Hoor Maar hou het in gedachten toch?

• 10 Juli 2013 - 08:07

Michelle:

Hey Nick en Esmee,

Wat een leuke verhalen allemaal! Ik heb wel echt in een deuk gelegen om die foto waar Nick erg charmant op een paard zit;)
    Jullie zijn alweer 1.5 week onderweg de tijd vliegt dus geniet ervan (dat doen jullie vast al!).
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal:)

Xx en groetjes Michelle

• 10 Juli 2013 - 09:21

Diana:

Wat leuk om dit allemaal zo te lezen :) ik ga jullie reisverslagen in de gaten houden..erg leuk.

Geniet er nog maar lekker van!!

Groetjes Diaan ( moeder van Deveny )